úterý 6. května 2014

Mrkvová bábovka s kukuřičnou moukou

Mám novou bábovkovou formu. Silikonovou. A nejen to. Udělala jsem si radost a po delší době nakoupila všemožné pomůcky na pečení. Nevím, jestli jsem si udělala radost víc já nebo jsem udělala radost více ostatním členům rodiny. No asi obojí. Můj nový nákup totiž má za následek - zvýšenou pečící aktivitu a taky větší vizuální zážitek z pečících výtvorů - jinými slovy, koupila jsem hlavně pečící formy, vykrajovátka a pístové vypichovače. Ale jak a co z nich vzešlo, tak to bude postupně v dalších příspěvcích.

Začnu tedy onou bábovkou. Hrozně ráda peču bábovky. Už jsem to tady určitě vícekrát zmiňovala. Jenže jak je pořád míň a míň času na pečení, tak i bábovka přicházela méně často na řadu. A proč? Ach to únavné vymazávání formy. To mi vždycky zabralo nejvíc času. Aby bylo všechno eňo ňuno, nikde nezůstal kousíček nevymazaný. A teď? Onen kosmický silikon se nemusí vymazávat!! Já vím, píšu, jak kdybych objevila Ameriku, jo asi jo, objevila. :-D




A teď už konečně k samotnému receptu. Když jsem chtěla otestovat formu, dostala jsem chuť na nějakou bábovku, kde by byla pořádná dávka mrkve. Tak jsem dala do vyhledávače "mrkvová bábovka" a našla jsem hodněkrát tento recept. A protože mi tak nějak mrkev a kukuřičná mouka jdou k sobě dohromady, tak jsem část polohrubé mouky nahradila kukuřičnou hladkou. Původně jsem chtěla nahradit minimálně půlku, jenže jsem zjistila, že mám kukuřičné mouky už málo a trochu jsem chtěla ušetřit malému na sušenky. O to víc mě pak na druhý den štvalo, že jsem našla ještě celé nové nenačaté balení kukuřičné mouky. No prostě přetažená matka, co už. :-)



A teď už tedy recept.

Suroviny:
  • 350 g jemně nastrouhané mrkve,
  • 100 g kukuřičné hladké mouky,
  • 250 g polohrubé mouky,
  • 1 bezfosfátový prášek do pečiva,
  • 2 vejce,
  • 80 g moučkového cukru (v původním receptu je 180 g) - klidně dejte jiné zdravější sladidlo,
  • 300 ml mléka (klidně smetany),
  • 4 lžíce oleje.

Postup:
  1. Mrkev si očistíme a nastrouháme najemno (asi největší otrava, ale pak už to jde rychle).
  2. K mrkvi přidáme vejce, mléko, olej a promícháme.
  3. A pak už jen zamícháme ostatní suché suroviny.
  4. Nalijeme do formy. Pečeme asi hodinu při 180-190 stupních.

13 komentářů:

  1. miluju pomůcky na pečení a miluju mrkvové věci!

    OdpovědětVymazat
  2. ja zacala se silikonovou formou na babovky, pak prisly formicky na muffiny, forma na biskupsky chlebicek a nedavno jsem si poridila silikonovou dortovou formu...je to silne navykove :) usetri to spoustu prace

    OdpovědětVymazat
  3. Hmm tak ta bude určitě super vláčná, líbí se mi kombinace mrkve a kukuřičné mouky, musím vyzkoušet, díky za prima recept :)

    OdpovědětVymazat
  4. Mrkev je při pečení skvělým pomocníkem :) dokáže tyhle dobroty neskutečně vylepšit.

    OdpovědětVymazat
  5. Bábovku miluju....dala bych si...

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadá to dobře, určitě vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
  7. Dobrý den, moc se mi líbí jak pečete. Nepečete náhodou i na zakázku? (:

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadá fantasticky! Zkoušela jsem nějaké bábovka podle http://www.femina.cz/recepty.html ale tahle vypadá nejlépe :)

    OdpovědětVymazat
  9. Já jsem pekla zatím jen mrkvový koláč, ale bábovku jsem nezkoušela. Super receptík :-) www.cookingwithsusa.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  10. mňam mňam. dostala som chuť. musím niekedy urobiť deťom :)

    http://maddestfashion.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  11. Yum!!! You always have the yummiest recipes!!! My taste buds love you but my hips are expanding!!! :-)

    https://www.royservicecenter.com

    OdpovědětVymazat
  12. Kukuřičná mouka je hrozně vděčná věc. Hlavně do dezertů. Protože kukuřičná mouka je nasládlá a dobře se s ní pracuje. Když si pustím k pečení nebo vaření muziku z Marshalla, tak mám hned lepší náladu. Jejich zvuk je krásně čistý a basy pěkně duní takže já jsem s jejich výrobky absolutně spokojená.

    OdpovědětVymazat
  13. Ona taková mrkvová přísada někde v dortu může udělat také pěknou neplechu, že? Ale nebojte se, všechno se dá řešit. Tak třeba u nás doma má pevné místo v chladničce i slaná čokoláda. A s tím si hned vím rady. To se člověk doslova těší vařit když ví, že má doma takový armagedon.

    OdpovědětVymazat